Většina zranění v tomto boji je shadow, takže shadow resistance ve formě buffů/aury je přínosná.
Ihned po začátku boje dostanou všichni debuf Shroud of Sorrows, což znamená prosté zraňování za 4,5k HP každé 2 sekundy do celého raidu (cheers healeři).
Postavení pro boj je jednoduché, oba tanci musí stát těsně u sebe a celou dobu tankovat královnu víceméně tam, kde stojí při pullu. Královna totiž celý boj bude zraňovat jen main tanka, ale díky debuffu Blood Mirror bude stejné zranění dostávat i hráč nejblíže k tankovi, takže OT musí stát celou dobu co nejblíž a paradoxně nic jiného nemusí dělat Asi odpočinek pro OT za Rotface a Putricida.
Melee stojí za bossem, rangeři a healeři stojí rozprostřeni po místnosti tak, aby střed zůstával prázdný. Důvodem je abilita královny Pact of the Darkfallen, kterou kouzlí každý cca 30 sekund. Je to propojení 2 hráčů, které je znázorněné fialovým paprskem. Propojení hráči dostávají každou sekundu zvyšující se shadow zranění, dokud se navzájem nepřiblíží na 5 yardů. Proto je důležité okamžitě po obdržení Pactu běžet doprostřed na potkávací místo a tím se vybít. Během trvání Pactu jsou zraňováni i hráči okolo těch propojených, proto je střed kruhu prázdný.
Další abilitou královny je Swarming Shadows. Postižený hráč bude 7 sekund za sebou nechávat shadow ohně, velice podobné Legion Flames u Jaraxxuse. Cíl debuffu nesmí běžet doprostřed, ale někam ke stěnám místnosti. Fialově hořící země totiž zůstává poměrně dlouho a překáží.
Každé 2 minuty královna zakouzlí Fear na všechny, vyletí do vzduchu a 6 sekund bude na všechny kouzlit Bloodbolty. Každý zraňuje za zhruba 8k HP a je to část boje, kdy se vyplatí použít různé úhybné manévry, healthstony, ap. Po fearu nesmí stát nikdo blízko souseda (6 yardů), jinak se budou zraňovat ještě vzájemně a umřou. Pokud bude DPS dostatečné, měla by tato fáze nastat jen jednou.
Nejdůležitější mechanismus a základ k poražení královny je její poslední schopnost - Essence of Blood Queen. Jedná se vlastně o upíří kousnutí, které na vybraného hráče nahodí královna cca po 15 sekundách od začátku boje. Daný hráč jako správný upír zesílí a získá 100% zraňování navíc a 15% heal za zranění které udělá. Nevýhodu to má v tom, že za 50 sekund se promění na upíra, pokud nekousne někoho dalšího. Technicky to vypadá tak, že po 50 sekundách vám zmizí normální action bar a budete mít jen jednu novou abilitu Vampiric Bite, kterou musíte během 10 sekund na někoho použít. Použít se to samozřejmě dá na někoho, kdo ještě není upír. Ten někdo se pak stává také upírem (tzn. zesílí), ale za dalších 50 sekund už budete muset kousat oba, takže upíři už budou 4 atd. Po čase tak už nebude do koho kousat. Pokud během vyhrazených 10 sekund upír nikoho nekousne, dostane se permanentně pod Mind Control královny a musí být zabit (na dřevěné kůly a česnek se tu nehraje)
Protože je enrage čas malý, je nutné, aby upíři byli co nejdříve ty nejlepší DPS. Až pak healeři a tanci. Pořadí kousání je dobré určit vždy dostatečně dopředu, ať v tom není chaos.