Toc 102x Tank
2x Heal popřípade 3 (ideálně druid priest nebo misto priesta holy paladin)
na2 healy: 6x dps (4x ranged,2x melee)
Na 3 healy: 5x dps (3x ranged,2x melee)
Toc 253x tank (jeden tank by měl mít off spec na dps jelikož 3 tank je potreba jen u anubaraka)
5x heal (2x druid, 1x priest, 1x,holy pala ,1x shaman)
17x Dps (7x melee, 10x ranged)
The Beasts of NorthrendKonkrétně se jedná o 4 beasty. V první fázi Gormok the Impaler, v druhý fazi Dreadscale a Acidmaw a v třetí fázi Icehowl.
1. Fáze:
Gormok the impaler-Co dělá?
Spells:
Impale - Stack spell který každé dvě sekundy spůsobuje Fyzický dmg. První stack 1400, druhý 1600 a třetí 1800 (Pro 25 hráčů: 2200, 2480 a 2800)
Staggering Stomp - Spůsobí 7800 až 8200 fyzického dmg a všem v okruhu 15 yardú zruší cast spellu a 8 sekundoví CD na all spelly.
Rising Anger - Boss si zvýší všechen svůj dmg o 15%. Ve stejný čas taky háže snobollty.
Snobolled - Sou to příbuzní koboltů. Boss hodí 4 snobollty během svého života. Snobollta hodí na libovolného člověka v raidu. Pokud se snobollt dostane na tank jdou po něm jenom casteri jelikož melee dpska nemůžou jít před bosse jinak dostanou instant kill. Pokud je to melee dps jdou do nej taky casteri a pokud ranged jde dopředu k melee dpskam který mu ho sundají dolú.Snobollt používá útok
Batter, kterí způsobí 75% normal dmg (záleži od armoru hráče), zruší cast spellu a spůsobí na all spelly 5 sekundový CD. Dále používají schopnost
Fire Bomb. Hodí na zem bombu a po nejakou dobu na daným míste (zhruba 3-4 yardy) hoří ohen. Spůsobuje velký dmg a hážou ho prevažne na casteri. Posledním spellem snobolltů je
Head Crack. Spůsobuje pouze stun na 2 sekundy.
Úkoly a povinnosti:
Tank: Boss vyjde z brány oproti vchodu do instance. Hlavní tank si nabere bosse a drži ho zádama k raidu. Druhý tank zatím jenom dělá dmg. Boss tankovi dáva DoT stack spell. Jakmile tank dostane 2 (nebo po dohodě 3 stack) off tank okamžitě přebere agro tankovi aby z něj opadla dot (aby tank neumřel a mohli ho healy plně vyléčit). Jinak tankové v téhle fázi nic jiného nedělají. Pouze si střídají bosse.
Heal: Ještě před tím než spustíte bosse měli by se healy dohodnout kdo bude healovat raid a kdo tanky. Healové se vyhýbají fire bombam a snaží se udržet všechny při živote. Když heal dostane snobollta tak to rychle oznámí na Vtcku a all casteri by do něj automaticky měli jít.
Dps: Melee dps: Stojí za zády bossovi a dělají co největší možný dmg, vyhýbají se fire bombám (málo kdy se stane) a pokud nekteří s melee dpsek dostane snobollta okamžite se všichni na něj upnou a zabijou ho.
Ranged dps: Stojí od bosse zhruba 20 yardů. Na casteri většinou hážou snobollti fire bomby, proto někdy dpsko musí taky měnit svou polohu aby nedostal instant kill (hlavně cloth casteri). Jinak dpska se snaží udělat co největší škodu a pokud se na tankovi objeví snobollt tak by měli všechny dps casteri jít do něj jinak tank umře.
Taktika na toc 10/25 je zde úplne stejná.
Acidmaw a Dreadscale – Co dělá?
2.Acidmaw:
Pohyblivý cíl:
Acidic Spew: Způsobuje 2775 až 3225 (25-Hráčů: 3700 až 4300), Přírodní škody za 0,25 sekundy a za 2,50 sekundy hráči kterí je k jeho hlavě otočený čelně.
Paralytic bite: Způsobuje 7863 až 9137 (25-hráčům: 11100 až 12900) Přírodní poškození a píchne jim
paralytic toxin.
Slime pool: Aoe spell. Udělá zhruba na 30 yardech na 30 sekund obrovskou skrvu slizu která způsobuje 2000 přírodního poškození za sekundu. Prakticky kdo se do toho dostane je mrtvý.
Stojící cíl:
Acid split: Způsobuje 5088 až 5912 (25-Hráču: 6475 až 7525) Přírodního poškození na náhodný cíl.
Paralytic spray: Způsobuje 6938 až 8062 přírodního poškození cílu a dalším hráčům do 10 metrů, po vyprsknutí způsobý
paralytic toxin.
Sweep: Způsobuje 6938 až 8062 Fyzického poškození nepřátelům do 15 metrů a srazí je zpět.
Paralistyc toxin: 3000 způsobuje přirodní poškození a snižuje rychlost pohybu o 10% každé 2 sekundy. Trvá 60 sekund, nebo do odstranění kouzlem Burning bile.
Enrage: Zvyšuje všechny svoje škody řeší o 50%. Zapne se jakmile Dreadscale umre.
Dreadscale:
Pohyblivý cíl:
Burning bite: Způsobuje 7863 až 9137 (25-hráčům: 12950 až 15050), Fire poškození a vetšinou se aktivuje i Burning bile
Molten spew: Způsobuje 2775 až 3225 Fire škody za kazdych 0,25 sekundy a za 2,5 sekundy, vybuchne a zraní každého kdo při něm stojí.
Slime pool: Aoe spell. Udělá zhruba na 30 yardech na 30 sekund obrovskou skrvu slizu která způsobuje 2000 přirodního poškození za sekundu. Prakticky kdo se do toho dostane je mrtví.
Stojící cíl:
Fire spit: Způsobuje 5088 až 5912 (25-Hráču: 6475 až 7525), Fire škody na jeden cíl.
Burning spray: Způsobuje 6938 až 8062 Fire poškození náhodnému cílu a dalším hráčům do 10 metrů, tenhle spell většinou přijde spolu s
Burning bite.
Sweep: Způsobuje 6938 až 8062 Fyzického poškození nepřátelům do 15 metrů a srazí je zpět.
Burning bile: Způsobuje 3238 až 3762 Fire poškození každé 2 sekundy a spojencům do 10 metrů. Odstraňuje
paralytic toxin. Trvá 24 sekund.
Enrage: To samé jako u acidmaw akurát obráceně
Úkoly a povinnosti:
Tank: Tentokrát přijdou dva bossové. Jeden v levo (acidmaw) od dveří a druhý v pravo (dreadscale). Tankové by se měli dohodnout kdo koho bere a podle toho se postavit. Jeden tank tankuje acida v levo u dveří a drží ho zádama k raidu. Když tank schytá paralistyc toxin postava která má Burning bile okamžite utíká k tankovi aby mu to smyl (pokud to schyta druhý tank musí k němu druhej tank natáhnout i dreadscale a pak hned odejít (hrozi instant kill)). Druhej tank bere bosse ke kraji pravých dveří, kdyby náhodou druhej tank dostal DoT. Poslední věc je že tahají bosse pryč z Slime pool aby melee dpska neumřeli.
Heal: Heal pouze healuje a pokud dostane paralistyc toxin (utíka k hráči s burning bile) nebo burning bile (utíka k hračovi s paralistyc toxin). Pokud dostanou Molten spew utíkají pryč od raidu(musíte však zůstat v dostřelu dalších healu). Jinak stojí za zády bosse někde až za dpskami.
Dps: Melee dps: Stojí při boku acidmawa (zabiji se jako první) a útoči ze všech sil (pokud máte v raidu shamana hoďte Bloodlust (u hordy) Heroism (u aliance)). Jinak má stejný úkol jako heal s paralistyc toxin , burning bile a molten spew.
Ranged dps: Stojí od bosse (acidmaw) cca 20 yardů. Ranged dpska pouze běhají s paralistyc toxin, burning bile a s molten spew.
Na dreadscale je úplně stejná taktika jako u acidmawa(akurát nebudete dostávat paralistyc toxin)
Taktika na toc 10/25 je zde úplně stejná.
3.Faze: Icehowl-Co dělá?Spells:Ferocious Butt: Způsobý 41625 až 48275 (25-hráčů: 69,375 az 80,625) Fyzického poškození a cíl omráčí na 3 sekundy.
Artic Breath: Způsobuje 3000 (pro 25 hráčů: 4000) poškození mrazem každou 1 sekundu po dobu 5 sekund na náhodný cíl a dalšími hráčům co stoji mezi bossem a postiženou osobou. Zmrazí je a po dobu 5 sekund se nemůžou hýbat.
Whirl: Způsobuje 6938 až 8062 (pro 25 hráčů: 9,250 az 10,750) Fyzického poškození všem hráčům do 15 metrů, a srazí je zpět.
Massive crash: Způsobuje 7,400 až 8,600 (pro 25 hráčke zdi po celý mistnosti. Jakmile vyprchá stun všichni hráči dostanou na 8 sekund Surge of Adrenaline
Surge of Adrenaline: Zvyšuje rychlost pohybuju o 50 %
Trample: Po massive crach si icehowl vybere náhodneho jednoho člena raidu po kterém se rozběhne. Pokud se mu ho podari zasahnout nebo kohokoliv kdo na to místo vleze (boss jde jenom rovne) dostane hráč instant kill a boss následně získa buff Frothing rage který mu zvýší o 50% dmg po dobu 15 sekund pokud mu někdo nedá stun (nekde sem cetl poison od rogune nebo spell od huntera). Pokud boss mine dostane dotku Staggered Daze (je omráčen po dobu 15 sekund a všechen dmg kterí do něj dáte má o 100% vetší sílu)
Úkoly a povinnosti
Tank: Zde se používá opět jeden tank. Můj postřech z progresování byl (kterí ovšem myslím dost pomůže) je tankovat bosse u dveří z kterých vyšel. Díky tomu že boss vždycky odhodí všechny kolem sebe, je to idealni pro dpska. Víc sekce dps.Jediné co tank zde musí dělat je utíkat před trample a tankovat.
Heal: Heal zde pouze healuje a utíka před Trample.
Dps:Melee i ranged: Jak sem již zmiňoval v kolonce tank. Pokud se boss tankuje u zmiňovaných dveří je nejlépe stát na boku bosse u dveří. Když vás totiž boss odkopne za pomoci Whirl tak vás v podstate nikam neodhodí. Pouze se kousek posunete a můžete vesele kouzlit a instantovat dál (Zhruba 15 vteřin před massive crash by ste se měli trošku roztrousit po místnosti.Jinak vás boss hodí na jedno místo).
Lord Jaraxxus
Jaraxxus je podstatně složitější, než kterýkoli z Northrendu bestií, ale je stále relativně snadný.
<H3>Spelly:
Fel Fireball: Způsobuje 15113 až 15887 (25-hráčů: 24375 až 25625), vytvoří na zemi oheň který zraňuje 5850 až 6150 (25-Hráčů: 9263 až 9737), každou 1 sekundu po dobu 5 sekund pokud v ohni stojí. Přerušuje se stunem nebo kickem.
Fel Lightning: Způsobuje 7863 až 9137 (25-Hráčů: 9713 až 11287) Ohnivý škody na náhodný cíl a skočí na 3 (25-Hráčů: 5) ostatní spoluhráče v okolí.
Incinerate Flash: Absorbuje další 30000 (25-hráčů: 60000) uzdravení a cíli snižuje škody o 50%. Pokud se kouzlo neodstraní, způsobí Burning Inferno. Trvá 12 sekund nebo dokud kouzlo nepřehealujete.
Burning Inferno: Způsobuje 2438 až 2562 (25-Hráčů: 3900 až 4100), Fire poškození každou 1 sekundu po dobu 5 sekund a všem přátelským cílům. Dá cíli Incinerate Flesh, pokud spell není odstraněný dříve, než uplyne doba jeho trvání. Incinerate Flesh se spáli po odstranění nebo po absorbování 30000 (25-hráčů: 60000) hojení.
Legion Flame: Způsobuje 2925 až 3075 Fire poškození každou 1 sekundu po dobu 6 sekund. Cíl také neustále obnovuje Legion Flame každou 1 sekundu. Každý Legion flame způsobuje jinému cíli (který stojí vedle něj) 2925 až 3075 Fire škody za 1 sekundu a trvá 60 sekund.
Infernal Eruption: Vyvolá Infernála, který střílí 3 Felflame
Infernals na hráče více než 15 sekund. Pokaždé když Infernál vyleze způsobí 9263 až 9737 Fire poškození cíle v okruhu 10 yard.
Felflame Infernal: Sou to Infernalové kterí jaraxxus vyvolává za pomoci kouzla Infernal eruption. Používají schopnost Fel Inferno která způsobit škodu 2500 Fire každou 1 sekundu po dobu 6 sekund cíle do 15 metrů. Používa také kouzlo Fel Streak, které vytváři při pohybu infernála ohnivou zeď, která způsobí 4388 až 4612 (25-Hráči: 6338 až 6662), Fire škodu jakémukoliv cili kterí přes to půjde.¨
Nether portal: Vytvorí Nether portál který způsobuje 6825 až 7175 (25-Hráči: 9263 až 9737), Shadow poškození cíle 10 yard poloměr portálu. Vyvolává taky moba Mistress of Pain
Mistress of Pain: Používá Shivan Slash, způsobující 50% větší poškození zbraně bez ohledu na hráčův armor. Může taképoužít Spinning Pain Spike na náhodný cíl, způsobující vysoké fyzické škody na cíl s maximální zdraví.
Nether power: Zvyšuje magické škody o 20%. Jaraxxus si buffne na sebe sám 5 (25-Players: 10) stacků. Pokud máte v raidu mage tak se tenhle spell kradne za pomoci Stealspell. Účinek tohohle buffu pak přejde na Mage.
Úkoly a povinnosti
Tank: Tankové se zde používají dva. Jeden na neustály tank bosse a druhý na tankování Mistress of Pain nebo infernalu. Tank kterí je na bossovi pouze stojí na místě (Pokud mu někdo z dpska přerušuje Fel fireball), zatím co druhej tank se snaží udržet ostatní moby mimo druhého tanka, dpsek a healu.
Heal: Nedělá nic zvláštního. Pouze healuje a vyhýbase abilitám bosse a mobu.
Dps: Melee i ranged dps: Stojí za bossem (zádama k němu) a dělají dmg. Pokud máte v raidu rogunu, enha shamana nebo někoho kdo umí přerušit cast spellu měl by sledoval kdy boss casti Fel Fireball a nejlíp těsne před vycastením mu ho preruší. Když přijde Mistress of Pain měli by všichni přestat mlátit do bosse a jít po ní. Co se týka Infernalu tak ty maj nastarosti pouze ranged dps.
Taktika v 10 i v 25 je úplně stejná.
Champions' Cache
Skupina aliančáků nebo horďáků (podle toho za jakou frakci hrajete, vždy přijde opačná frakce) vám skřížila cestu a teď bude jen na vás jim ukázat kde je jejich místo. Spells:Zde uvádět spelly nebudu. Jednotlivý championi totiž používají stejné spelly jako normální player, takže myslím že každy zhruba bude vedět co která Classa dělá.
Seznam Championu:
Death Knight: Frost dps (Tyrius Duskblade aliance, Gorgrim Shadowcleave horda)
Druid: Balance (Kavina Grovesong aliance, Birana Stormhoof horda)
Druid: Restoration (Melador Valestrider aliance, Erin Misthoof horda)
Hunter: Survival (Alyssia Moonstalker aliance, Ruj'kah horda)
Mage: Arcane (Noozle Whizzlestick aliance, Ginselle Blightslinger horda)
Paladin: Holy (Velanaa aliance, Liandra Suncaller horda)
Paladin: Retribution (Baelnor Lightbearer aliance, Malithas Brightblade horda)
Priest: Discipline (Anthar Forgemender aliance, Caiphus the Stern horda)
Priest: Shadow (Brienna Nightfell aliance, Vivienne Blackwhisper horda)
Rogue: Sublety (Irieth Shadowstep aliance, Maz'dinah horda)
Shaman: Enhancement (Shaabad aliance, Broln Stouthorn horda)
Shaman: Restoration (Saamul aliance, Thrakgar horda)
Warlock: Affliction (Serissa Grimdabbler aliance, Harkzog horda)
Warrior: Arms (Shocuul aliance, Narrhok Steelbreaker horda) Úkoly a povinnosti:
Na tudle část je jednoduchá taktika a pro všechny stejná. Stáči pouze se soustředit vždy na jeden cíl a pokud máte v raidu dobré healy tak by neměl být pro vás problem je pozabíjet. Obvikle se chodí nejdřív jeden heal pak dps a opět heal (pokud jich tam je víc jak jeden). Jediné co se tu dělá mimo zergu (zerg= neustály dmg do jednoho cílů dokud neumře (vetšinou se používaji veškere trinkety, bloodlust nebo cokoliv co může zrychlit a zvýšit váš dmg)) je pouze přerušování healu healům, jinak je to oběcne velice jednoduché. Nejlíp je dát na heal rogunu která mu poisonem sníží heal a přerušuje cast kickem. Twin ValkyrsEdyis Darkbane
Empowered Darkness – zvedá dmg dáváné do Light cílů o 100% po dobu 20 sec
Shield of Darknes – chrání sestřičky absorbováním 250000 dmg a zamezí interuptování na 15 sec
Twin’s Pact – vyhealuje je za 20% jejich HP. Castí hned po Shield of Darkness a cast trvá 15 sec.
Dark Vortex – castí tornádko, které dává 1500 dmg každé 2 sec do Light targetů
Surge of Darkness – světélovaní které dává 1500 dmg každé 2 sec Light targetům
Touch of Darkness – valkýra se vás DOTkne za 7500 dmg/s pokud target má na sobě Light Essenci
Unleashed Dark – koncetrovaná temnota, která dá 12500 dmg všem v okruhu 8 yardů.
Twin Spikes – dá 100% dmg zbraně a zvýší příchozí dmg o 20% po dobu 15 sec nebo 10 útoků
Fjola Lightbane
Empowered Light - zvedá dmg dáváné do Dark cílů o 100% po dobu 20 sec
Shield of Lights – viz Shield of Darkness
Twin‘s Pact – viz nahoře
Light Vortex – výkouzlí tornádko, které dává 6000 dmg/s po dobu 8 sekund, kastí to 5 sec.
Surge of Light - světélovaní které dává 1500 dmg každé 2 sec Dark targetům
Touch of Light - valkýra se vás DOTkne za 4500 dmg/s pokud target má na sobě Dark Essenci
Unleashed Light – Light míček, který dá 12500 dmg všem v okruhu 8 yardů
Twin Spike – viz nahoře.
Taktika:
Objeví se portály, bílé a černé. Right klikem na portál získáte bílý nebo černý buff. Když máte bílý buff, tak všechno dmg od Fjoly pohlcujete, naopak od Edvis dostanete 2x tolik. Raid se rozdělí na půl. Každý s jedním tankem, jedna půlka nabere před pullem bílý buff a jde a tankuje Fjolu mezi dvěma bílými portály, druhý černý a tankuje Edvis mezi dvěma černými portály.
Jakmile zacastí Shield a následně Twin Pact (15 sec castenej heal), každý DPS musí ihned vzít buff opačné barvy štítu a zlikvidovat štít co nejdřív a pak interuptnout heal.
Podobně jakmile jedna z valkyr zacasti Vortex každý v raidu musí nabrat okamžitě buff stejné barvy, aby absorboval dmg. Až vertex zmizí tak zase nabere zpátky původní buf.
Během boje taky zachytávejte koule stejné barvy a vyhýbejte se opačné. Když absobujete dostatek dmg, získáte Empowered Darkness/Light buff, který vám dá 100% dmg boost na 20 sec
https://www.youtube.com/watch?v=jnq3ZduyHrk AnubarakSchopnosti:
Permafrost – v místnosti budou poletovat ledové koule, které mají 3000 hp a po zničení zanechají na zemi modrou oblast, která snižuje rychlost pohybu a zabraňuje nepřátelům se zahrabat (kromě bosse).
Fáze 1:
* Melee – zhruba 17,500 – 20,000 fyzického zranění tankovi.
* Freezing Slash – zmrazí tanka v ledovém bloku na 3s.
* Penetrating Cold – boss sešle na 2 náhodné členy raidu. Ti dostanou 3,500 frost zranění každé 3s po dobu 18s. Po 18s toto dostanou další 2 členové raidu.
* Submerge – zaleze do země, začne fáze 2.
* Summon Nerubian Burrower – Povolá velkého adda, ten musí být tankován na permafrostu a zabit na začátku fáze 2.
Fáze 2:
* Pursued by Anub’arak – Anub’arak následuje náhodného člena raidu.
* Pursuing Spikes – Anub’arak používá tyto bodáky v průběhu pronásledování, zraňují za 2,828 až 3,172 a vyhodí postavu do vzduchu.
* Impale – když boss dorazí ke svému cíli, použije Impale a zraní všechny v dosahu 6y, kteří nestojí na permafrostu, za 17672 to 19828 fyzického zranění, tento útok ignoruje armor.
* Summon Scarab – povolá skaraby, ty je nutné rychle zabít protože dávají svým obětem dot.
Fáze 3:
Začne, když je Anub’arak na 30%.
* Leeching Swarm – vysává 10% aktuálního zdraví členů raidu, minimálně však 250. Toto léčí bosse.
Taktika:
Jsou potřeba 2 tankové, jeden na bosse a druhý na Nerubian Burrowery. Nerubian Burrower musí být tankován na permafrostu. Zvolte si jednoho ranged dps, ten se bude starat o to, aby bylo na zemi stále dost permafrostu. Ve fázi jedna se dps soustředí na bosse. Ve fázi 2 je potřeba rychle zabít Nerubian Burrowera a poté Scaraby. Přitom je nutné dávat pozor na bosse a zůstávat na permafrostu. Po dosažení 30% bosse začne fáze 3. Healeři by měli udržovat všechny členy raidu kromě tanků pod 50% zdraví, aby Anub’arak nedostával moc velké healy. Fáze 3 je ta pravá pro bloodlust/heroism, protože je poměrně náročná pro healery.
</H3>